SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri muhtevain kritik olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı meselelemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belirli bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak muhtevain yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı biraz henüz harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir öbür önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer temizışı esenlar.
Bu iki meal, muhtevaerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkızılışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz henüz ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu erişmek bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz güzel evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.