Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine açık olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye mebdeladığı senelerde tanıdıkacakları ayrı ayrı konuşma aktivitelerinden olumlu olarak etkilendikleri aartıkr. Bütün bu konuşma dalları ortada hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişimleri bâtınin eğitimciler, er evetşta edinilen müspet müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu ilişki, ana karnında başlayan doğal bir ilişkidir. Anne kalbinin ritmik atışlarını dokuz kamer boyunca dinleyen süt kuzusu, özellikle duyularının geliştiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı romanesk bir bağ geliştirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanılamayabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da tanılamadığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her harsün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, ana ile süt kuzusu ortada kurulu, müzikal bir romanesk sargıdır. Aynı ölçübile kârlevseldir bile; annenin, çocuğuna, âlemın uyumak bâtınin emniyetli olduğunu belirtmesinin bir yoludur. Erken dönemlerde, süt kuzusu – ana – peder ortada kurulacak çalgı bağı, gitgide evetşayacakları romanesk ilişkileri sağlamlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıdem çocuk, kendini sağlamlıklı bir yetişkin yapacak etkinliklerle tanışırken, müziğe özel bir ögönen verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde çalgı, onun bâtınin yararlı bir muhabere kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her çağ ihmal edilen sistemli ve kapsamı geniş çalgı eğitimi, sadık şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı bâtınin, fiziksel ve ruhsal gelişimlerinde önemli bir destekten yoksun lafınmaktadır. Burada, hile bilimleri ve yabancı anahtar üzere derslerin çok önemli olduğunu alim ve konuşma etkinliklerinin çocuğu “derslerinden hileıkoyacağını” düşünen ana-babaların da, bili eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. Müzik eğitiminin, uzun dönemde bilimsel niteliği olan mebdearı içindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç fasılaştırmaya mahal verelim: