Logo nedir? Söz mealı olarak nesep karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak nöbetletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime mealının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan insan yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını meydana getirecek insan yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin elan çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde çalışma gösteren nöbetletmelerin ekseriya logoları bölümü oyun değer. Ama ansızın ziyade bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan hakikaten bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çkırmızıışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, zorlamasız anlaşılır, hatırlanması zorlamasız, muhtemel olduğunca az nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çyeksan baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koskocaman dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine yönlü olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıteselsül lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir birlikte rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma bağırsakin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu haber çok önemlidir.